maandag 18 april 2011

Rustig dagje...

Voor vandaag hebben wij niets gepland. Vanochtend kwam onze kapitein langs en ik vroeg hem of hij vandaag een reisje had. En ja hoor, gelukkig wel. Toen vertelde hij wat voor trip hij had en ik begreep er helemaal niets van. Johan wist ook niet waar hij het over had. Dus toen begon hij het nog een keer langzaam te vertellen met woorden die ik wel begreep. En wat bleek nou....? Hij had een speciale trip. Er was een familie die de as van een dierbare wilde uitstrooien in de oceaan. Ik zag ze voorbij komen, een jong gezin, allemaal in zonnige witte kleding. En de man had een heel mooi houten kistje onder zijn arm. Een mooie dag voor een afscheid.

Wij gingen van de week een hamburger halen bij ons om de hoek. Er stond een ander vrouwtje. Normaal stond er een moeder met haar kleine dochter. Nu stond er een jonge vrouw en er zat een andere ouder vrouw bij het tafeltje. Je moet je voorstellen dat de kar, waar ze de hamburgers en hotdogs in maken, in de voortuin staat. Ze hebben er ook nog 1 tafel bij staan met 2 stoelen, dan kun het daar ook opeten. Wij nemen het altijd mee naar ons huis. Het was dus overgenomen door deze vrouw en haar moeder. Zegt die moeder ineens tegen mij, ik kan broeken innemen... Waarop ik tegen haar zei, dat kan ik ook, hahahaaa.... Die had ze even niet verwacht, hahaaa. Daarna vertelde zei me dat ze ook kleding maakt. Altijd handig om te weten. Ik weet waar ze woont en ze kan ook kleding namaken van een foto, zei ze.

Johan heeft onze vrienden uit de States, Mo en Oma, geholpen met verhuizen. Hij (Mo) belde op want, Johan had een paar mannetjes van het hotel gevraagd of ze wilden helpen verhuizen. Die wilden wel wat extra verdienen, maar ze hadden geen auto om de spullen te vervoeren. Omdat ze niet veel spullen hebben staan in hun huisje en maar een paar grote dingen, heb ik ze Johan's hulp aangeboden, hahahaaa. Nou ja, de grote dingen konden makkelijk in onze pickup, en Johan vond het helemaal niet erg. Daar waren ze wel erg blij mee. Hij was hier maar een weekje, heel erg kort, en hij heeft alleen verhuisd. Zij is hier nog steeds, maar gaat na een verblijf van ongeveer 6 maanden ook bijna weer naar huis in Californië.

Geen opmerkingen: