donderdag 10 februari 2011

Snorkeltrip

Vandaag ben ik meegegaan om te snorkelen, eigenlijk meer op een mexicaans middeltje te testen tegen reisziekte. Ik heb het alleen niet de hele trip kunnen testen, want de mensen die gingen wilden de 2e plek niet allemaal doen en toen besloten ze eerder terug te gaan. Ik ben in ieder geval niet misselijk geworden op de boot, beter.....als je met klanten bent, hahahaa.... De laatste keer dat ik mee ging om te duiken was er gelukkig een gids/duiker mee. We zouden toen met zijn 3-en gaan duiken, klant, gids en ik, maar na de 1e duik kwam ik boven en heb ze verteld dat ik zeeziek werd. Daarna is mijn ontbijt naar de vissen gegaan. Ben ook niet meer meegegaan op de 2e duik, die dag. Afschuwelijk, dat wil je dus niet, als je steeds op het water bent.

Nu is Johan naar Cancun, want wij hebben armbandjes nodig, voor de mensen die gaan snorkelen en duiken. Ze moeten ze verplicht dragen, omdat ze in een beschermd park snorkelen en duiken. Dat gaat nogal omslachtig, wij moeten iets invullen op het internet, een soort betalingsformulier. Dit moeten wij uitprinten en met het printje moeten wij naar de bank, in Cancun, om het te betalen. Daarna, moeten wij met het betalingsbewijs van de bank naar het kantoor van het marinepark, hier in Puerto Morelos. En nadat wij het betalingsbewijs hebben laten zien, krijg je het aantal betaalde armbandjes mee. Aangezien wij hier nog steeds geen bank hebben in dit plaatsje, moeten wij dus heen en weer, want je kunt wel via internet betalen, maar niet via alle banken... Je raadt het al...onze mexicaanse bank werkt hier nog niet aan mee, pfff.

Geen opmerkingen: