donderdag 20 december 2007

Ben ik weer eens!

Dat is weer een tijd geleden. Er was een tijd niet veel te melden en het internet heeft een paar dagen niet gewerkt, omdat de rekening niet was betaald door de eigenaar. Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn we begonnen met spaanse lessen volgen op school in Cancun. Dat gaat heel goed.
Het FM3-verhaal schoot niet echt op, maar ik heb een verlossend telefoontje gehad van Victor onze accountant, die het allemaal regelt en onze werkvergunningen zijn goedgekeurd! Dat betekent dat wij nu hier in Mexico kunnen beginnen als travelagent, maar zover willen wij nu nog niet gaan. Eerst maar gewoon duiken en snorkelen hier in Puerto Morelos. Later kunnen we altijd nog duiktours regelen langs de kust richting Belize, als we dat willen. We zitten er niet ver vandaan, maar dat is voor de toekomst.
Verder zijn we ook bezig met een stukje grond niet ver hier vandaan. In Central Vallarta, dat valt ook onder Puerto Morelos, maar het ligt niet aan het strand. Het is meer landinwaarts en ligt vlakbij de Poloclub El Rey, als je dat opzoekt op google kun je zien waar het ligt. Het is 1 afslag verder op de snelweg, in de jungle.
Een paar dagen geleden waren we bij Erika in hotel El Moro en daar kwamen 2 mannen binnen om een praatje te maken met Erika en haar vader. Een van de mannen heeft een huis daar in de buurt en hij vertelde dat er dit jaar minder apen in tuin waren. Hij had wel toekans gezien!! Als ze net zo mooi en kleurig zijn als op de foto's hier in de folders, wil ik die ook wel in mijn tuin zien. Je hebt namelijk ook van die lelijke toekans, maar eigenlijk is een toekan in je tuin natuurlijk al heel bijzonder. Stel je voor dat je op je veranda zit en er komt ineens een toekan in je tuin in een boom zitten, of......apen!!! Het is weer eens iets anders dan katten of honden, haha. We moeten eigenlijk een keer naar de botanische tuin hier, kunnen we alvast kijken wat voor soort apen ze hier hebben. Straks zijn het van die engerds, durf ik mijn tuin niet meer in, hahahaa. Ze zitten hoog in de bomen......hoop ik.
We hebben ze wel eens gezien in Maleisië. Daar zaten ze bij ons hotel in de bossen hoog in de bomen. Maar later zijn we naar een waterval geweest op Langkawi en daar liepen ze over de grond. Ik weet nog dat ik dacht dat er een grote kat aan kwam lopen met zijn staart recht omhoog. Tsja, dat zal de hitte wel zijn geweest, denk ik. Toen het beest dichterbij kwam zag ik ineens dat het een aap was, daarna zagen we er nog meer in het bos over de grond lopen.

Geen opmerkingen: