donderdag 31 juli 2008

Vragen

Vanochtend zijn we naar het marinepark kantoor geweest. Even kijken of die engels sprekende man er weer was. Hij was er niet maar we hebben nu met een ander gesproken. Een vrouw, Daniëlle, en heel toevallig, zij is getrouwd met een Nederlander, Cor. Hij is bezig met een studie hier in Puerto Morelos voor bioloog.

Maar, wij hebben dus onze vragen kunnen stellen en we mogen dus wel de boot privé gebruiken. Dat betekent dus dat wij straks gaan duiken en snorkelen met onze vrienden en familie. Gelukkig!! Ik had van de man die ons toen te woord had gestaan ook al begrepen dat we de boot privé konden gebruiken. We mogen de boot niet commercieel gebruiken. De mensen die wij straks meenemen zijn allemaal onze vrienden of familie. De boot heeft wat dat betreft de goede naam, buddy's.

Foto's van ons tuintje en onder andere onze eigengekweekte plantjes. Ik heb het steeds over de lychee en de rambutan. Nou, hier komen de foto's. De randjes heb ik wit geverfd met het spul voor het dak, dat wat Johan had gebruikt om het te dichten. Johan is zo blij met de lycheeplantjes. Het duurt alleen een paar jaar voordat ze vruchten krijgen. Hetzelfde geldt voor de rambutan, en daar moet je meerdere bomen van hebben voor de bestuiving, anders doen ze helemaal niets. Dus ik hoop dat die het ook gaan doen. Misschien nog een leuk weetje, de bloemen van een soort afrikaantjes, de gele, worden hier gebruikt op de dag van de doden in november. Ze hebben 1 november 'dia de todos el santos', op deze dag worden alle overledenen jonger dan 18 en ongetrouwd geëerd. Op 2 november hebben ze 'dia de los muertos', op deze dag worden alle anderen geëerd van 18 en ouder en getrouwd. De afrikaantjes die ik heb zijn tegen de mieren en ik hoop dat het ook echt werkt want, ik vind ze van kinds af aan al stinken.

potjes met de gezaaide afrikaantjes

ik kan ze bijna in de voortuin planten

mini Boskoop in de schaduw

lycheeplantjes

dit moeten rambutanplantjes worden

rara...wat is dit...RAMBUTANPLANTJE mini

nog een klein lycheeplantje

grotere lycheeplantjes

nr 1

nr 2

nr 3

nr 4

herkennen jullie deze nog?

hoekje van de tuin, dit zijn de kleuren.

Geen opmerkingen: