zaterdag 7 maart 2009

De trein van Leiden naar Utrecht?

We hebben weer kennis gemaakt met verschillende mensen. Een stel helicopterpiloten uit Alaska, man en vrouw. Een stel met een accent, van de man dacht ik NL en van de vrouw dacht ik oost Europa. Ze zeiden dat ze uit Boston kwamen, huh?? Na een paar dagen blijkt de man oorspronkelijk uit NL te komen, hij heeft nog steeds een huis in Voorschoten. Zij komt oorspronkelijk uit Polen. Ik zat er dus niet ver naast.
Hij is 10 jaar geleden naar Boston verhuisd, omdat zij daar al woonde. Ze zijn allebei professor en ze hebben elkaar overal opgezocht door gastcollege's te geven op universiteiten bij elkaar in de buurt en door allebei naar dezelfde conferentie's te gaan. Toen ik de plaatsnaam Voorschoten hoorde, vertelde ik dat wij daar niet ver vandaan hebben gewoond. De vrouw vertelde dat het dichtbij Leiden was, waarop ik weer vertelde dat ik in Leiden had gewerkt. Toen ik zei dat wij uit Alphen aan den Rijn kwamen, vertelde ze mij dat ze die plaats kende, want ze fietste van Voorschoten naar Leiden CS, en daar vandaan nam ze de trein van Leiden naar Utrecht. Dus Alphen aan den Rijn kende ze ook. Wat ze ook wist te vertellen was......dat er altijd iets was met de trein op die lijn!!! Hahahaaa, ik vertelde dat dat niet veranderd is, het is nog steed zo. Klein wereldje, he?
Een dag later was Johan aan het praten met iemand en ik hoorde het plaatsje Katwijk voorbij komen, huh???? Deze vrouw was in Katwijk geweest!! Klein wereldje!!

Geen opmerkingen: