zondag 1 maart 2009

Wat ligt daar nu weer?

Dat zei Johan tegen mij toen wij een paar dagen geleden thuis kwamen van het werk er lag iets op de stoep voor ons huis. Mexicanen gooien nl. hun rommel nog heel vaak gewoon op de straat weg. Ze zijn niet zo begaan met het milieu. Recyclen dat kennen ze hier in dit deel van Mexico helemaal niet. Ik raap dus heel vaak plastic flessen en plastic eetbakjes op die onze tuin in zijn gewaaid.
Hij raapte het op en zei selamat hari natal, dat is geen spaans, geen engels, geen nl, maar maleis. Zeker weten post voor ons. Het was een kerstkaart. Ik zag een envelop liggen en raapte die op. Deze was opengescheurd, door wie?? Geen idee, maar ons huisadres stond erop. Het was een kerstkaart uit Loosdrecht. Tante Leen de kaart is aangekomen! Zolang heeft de post er nog nooit over gedaan. Het duurt of 3 weken, of het komt niet aan, of de mensen krijgen de post retour na ongeveer een half jaar, hahaa. Dit is weer eens iets anders. Het is in elk geval uniek, want we hebben nog nooit post gehad thuis, behalve de rekeningen en die worden door het electra- en waterbedrijf afgeleverd.
Verder heb ik na allerlei verschillende kazen te hebben uitgeprobeerd nu een andere kaas. Johan heeft deze kaas gekocht voor mij in Cancun. De kaasschaaf hadden wij al eerder gekocht in Cancun, want ik kocht altijd gesneden kaas, lekker makkelijk. Nu moet ik het zelf schaven.
gekocht in Cancun ... uit NL kaasschaaf hadden wij niet

Geen opmerkingen: