donderdag 19 maart 2009

Oeps...

Onderweg naar de winkel heeft Johan per ongeluk een kleine slang overreden. Ik dacht eerst dat het een tak was, maar hij kronkelde ineens over de weg. Hij heeft ook op de weg van de snelweg naar het centrum, apen zien oversteken.
Vandaag liep ik door het centrum van Puerto Morelos. Bij de kerk was een of andere ceremonie. Een rokend potje op de straat, er omheen dansende maja's. Het deed mij denken aan een plaatje uit een stripboek, een man met een vaandel, de vaandeldrager, een man met een gigantische verentooi op zijn hoofd, een vrouw met 1 of 2 veertjes op haar hoofd en nog een man en vrouw. Ze droegen allemaal een soort klederdracht van hier, en ze hadden allemaal belletjes om hun enkels en ik hoorde muziek, maar ik zag geen instrumenten, dus ze zullen denk ik een taperecorder hebben meegenomen. Volgens Johan staan ze nu op het plein. Mijn fototoestel heeft kuren, dus ik heb er helaas geen foto van.
Ik ben weer naar de dokter geweest, voor mijn schouder, dit keer ben ik naar de kliniek geweest hier in het dorpje. Niet naar een arts die adverteert met 'english spoken'. Nu weet ik ook dat je als toerist de hoofdprijs betaalt bij die engels sprekende arts. Johan en ik waren toen met zijn 2 naar die arts geweest en we betaalden 900 pesos. Nu ben ik naar de arts geweest in de kliniek en ik betaalde, kijk goed naar het verschil, in totaal 40 pesos!!! En daar zat al een doosje medicijnen bij. Ze had nog meer voorgeschreven, maar daarvoor moet ik naar de apotheek. Wel of geen spaans spreken, scheelt een hoop geld.

Geen opmerkingen: