woensdag 12 mei 2010

Fun dives

Het winkeltje bij ons thuis om de hoek heeft steeds 2 hondjes buiten op de tafel. Ze blijven ook allebei op de tafel zitten of liggen. Soms lijken het net standbeeldjes, maar ze zijn echt.
....de 2 hondjes... ...van het winkeltje... ...wij mogen dit bord voor ons gebruiken.... ...Johan heeft het opgemeten....
Gisteren hebben Johan en ik 2 fun dives gemaakt. Ik was al een tijd niet wezen duiken vanaf de boot. Wel heb ik de strandduiken gedaan. Maar het was al een hele tijd geleden dat ik mee ben gegaan op de boot. Zeeziekte pilletje ingenomen voordat ik de boot opging en daarna onderweg naar het wrak. Deze kapitein wist niet precies waar het was, onderweg ging hij het vragen aan een andere kapitein. Ik hoorde dat hij voor een kleine palapa op het strand moest zijn, hahahaa, welke zou dat nou zijn?
Johan pakte de gps, want daar stond die op aangegeven, maar de batterijen waren op, die deed het dus niet meer. Toen zijn wij op zoek gegaan naar 2 witte boeien in de zee, ook weer erg leuk. Dat is ook erg opvallend, maar niet heus, als je ook nog eens veel witte koppen hebt op de golven, hahahaaaa. Maar we zijn er gekomen. We hadden allebei een fototoestel mee en giga lampen, ik ook nog een witbalanskaart, voor fotograferen onder water. Geen idee dat wij die hadden, maar ik kwam deze tegen tussen onze Padi spullen. Eenmaal onderwater, de witbalans ingesteld, maar niet gewend aan het onderwaterhuis, geen idee wat er aan de hand was, maar ik dacht dus dat het toestel niet werkte. Alleen 1 foto van de witbalanskaart gemaakt en daarna niets meer. Na de 1e duik naar boven, daar kreeg ik last van zeeziekte, nog een pilletje ingenomen, dit was al de derde. We hebben daar besloten om een rustig plekje op te zoeken om te duiken, waar de zee iets kalmer was.
Nog een keer geprobeerd om foto's te maken onder water, en ik dacht dat ik er heel veel had gemaakt. Ik bleef maar klikken, dacht ik.... Eenmaal boven had ik maar 4 foto's onderwater gemaakt, duhu. Boven water had ik ook foto's gemaakt, die zijn wel gelukt, maar onderwater heb ik dus alleen maar scherp gesteld, balen!!!! Ik had dus harder op het knopje moeten drukken. Het is gewoon het toestel, dat ik normaal gebruik. Nou ja, dan weet ik dat voor de volgende keer. Daar bij de 2e duikplek had ik overigens geen last meer van zeeziekte. Misschien waren de pillen te oud, of had ik ze eerder in moeten nemen, geen idee. Misschien zijn ze niet zo goed als Primatour, hahaaa. Toen we terug kwamen hebben we alles gespoeld en heb ik eten gehaald. We hebben gegeten en zijn daarna naar huis gegaan.
..Johan going down

Geen opmerkingen: