maandag 20 februari 2012

Zwemwedstrijd....

Wij hebben hier in Puerto Morelos verschillende jaarlijks terugkerende evenementen en 1 daarvan is een zwemwedstrijd. Mensen kunnen dan 1,25 km 2,5 km of 5 km zwemmen. Vanaf de pier in het centrum naar Arrecifes Suites, waar wij hebben gewoond en terug. Het ligt eraan wat voor afstand ze zwemmen, maar deze route wordt gezwommen. Het dorp staat dan vol met auto's, want er komen heel veel mensen op af. Ik heb even een rondje gewandeld, dan kunnen jullie meekijken, hoe druk het hier is. Mini braderie...heel erg mini.
  
 ...2e hands kleding 5 of 10 pesos...
 
 ...hotdogs..
...boeken...ook voor weinig..
Het podium waar t-shirts van het evenement werden uitgedeeld. Ze werden in het publiek gegooid, maar er stond een harde wind, hierdoor kwamen ze weer terug op het podium bij de 2 die het net hadden weggegooid, hahaaa. Maar ik heb ook gezien dat de t-shirts achter het podium terecht kwamen ipv voor waar iedereen stond, maar achter het podium werden ze ook opgevangen.
...na de wedstrijd...
...op naar de massage tent...
....dit beschilderde stuk had ik nog niet gezien...
Deze meneer reed met zijn pick up achteruit, bovenop de motor die achter zijn auto geparkeerd stond. Niemand die reageerde ik heb die man erop attent gemaakt dat hij bovenop de motor was gereden en de politie laten zien wat voor beschadigingen hij had aangericht. De politie stond er vlakbij dus dat was makkelijk. Wat zij er dan verder mee doen, geen idee want, daarna ben ik weer doorgewandeld. Dat was mijn goede daad voor die dag, hahaa. Dat was allemaal op de dag van de zwemwedstrijd op de 18e februari.

Gisteren ben ik naar de pier gelopen, 's ochtends gedoken met een klant en 's middags ben ik even bij de pier gaan zitten. Er was net een vissersbootje met hun vangst binnen gekomen. De vis wordt altijd op de pier schoongemaakt en de pelikanen wachten dan op alle visafval van de vissers.
...ze hebben net wat lekkers op...

Geen opmerkingen: