zondag 29 juni 2008

Jakkiejakkie

Gisteren hebben we jakkiejakkie gegeten. Nu denken jullie, wat is dat nou weer? Maar het is Teriyaki van de Knorr, hahaaa. Zo noemen Johan en ik het al sinds het begin. We vinden het zo lekker. Ik had 1 pak meegenomen uit NL. Ze verkopen het niet hier in Mexico, ze hebben wel van alles van Knorr, maar andere dingen. Ik had de Knorr nog een mailtje gestuurd, in de hoop dat we een pakket van ze zouden krijgen, maar nee, daar trapten ze niet in, jammer.
Zojuist zei ik tegen Johan, als je hier de deur niet uit wilt, dan hoeft het niet. Vandaag kwam er een wagen door de straat met groente en fruit. Ook kwam er vandaag een wagen van SKY langs, dat is voor een aansluiting van tv. Er komt van alles door de straten rijden. En ze hebben allemaal hun eigen herkenningstoeter, -getik, -geschreeuw, -gebel of luidspeakermuziek met of zonder verhaal. Elke dag komt er een wagen met brood 's avonds rond 18.30 uur, deze is te herkennen aan lambazouk muziek. Johan kwam laatst niet meer bij. De auto stond in de straat, en het muziekje stond aan, en ik stond ineens rondjes te draaien op de muziek. Waar een mens allemaal niet blij van kan worden, he? Voor de mensen die dit niet weten, ik heb in Amsterdam lambazouklessen gevolgd, dat is een combinatiedans van lambada en zouk, heel leuk om te doen. Ik heb al een aantal keren een soort marskramer rond zien rijden, met plastic emmertjes en manden en bakken enz. Volgens mij komt er bijna elke dag wel een wagen om gasflessen te vullen. Ja, wij hebben nu een boiler voor het warme water, aangesloten op de gasflessen. Er komen ook bijna dagelijks verschillende firma's met waterflessen door de straten rijden.
Dus ik dacht vorige week, handig!!! Ik bij mijn voordeur fluiten naar die jongen in de vrachtwagen, met fluiten roepen ze hier mensen. Dus als je een liedje begint te fluiten, hahaa. Ik gebaar dat ik 1 fles water wil van 20 liter, want die van ons was bijna leeg. Komt hij met de fles, ik betaal, vraagt hij naar de fles die ik heb staan maar, die was nog niet leeg. Is het de bedoeling dat je de fles ruilt. Heb ik dat weer. Nou ja, toen heb ik maar al het water wat ik nog had in bakjes gegoten. Het was gelukkig niet heel erg veel maar, toch wel een paar liter. Dat doe ik dus ook niet meer, hahaa. Alleen als de fles leeg is. Van Hennie kregen we te horen dat de post die ze ooit, per expresse, in december naar ons had opgestuurd, bij haar in de brievenbus is gevallen, na ongeveer een half jaar!! De envelop was in een plastic mapje teruggestuurd met een spaans briefje.

Geen opmerkingen: