dinsdag 24 juni 2008

Tuinen

Wij zijn bezig geweest in onze achtertuin. Nou ja, achtertuin...., deze is volgestort met cement, hahaa. Handig als je niet van tuinen houdt. Er staan 2 bomen in, en er zijn 2 stukjes open gehouden voor plantjes en achterin bij de muur, is het laatste stuk een open reep. Daar hebben we grond in gestort en de 2 planten van de eigenaar in de hoeken geplant. Hij had nog 4 andere planten en die hebben we in 1 van de 2 gaten geplant. Onze planten hebben we gewoon neergezet in de tuin en ik heb zaadjes geplant van bloemen, achter tegen de muur. in het midden en in de gaten in de tuin, kijken wat dat gaat worden. De muren zijn geel geverfd door de eigenaar en de cementen vloer is rood geverfd. Het moet een aantal keren goed nat worden en geveegd, want het geeft ontzettend af. We hebben zelfs speciale slippers gekocht voor de achtertuin. Alles wordt rood, als we in de tuin hebben rondgesloft.
Wel hadden we ontzettend veel mieren in de tuin, dus ik heb een potje met spul meegenomen, wat je moet strooien in je tuin. Maar ik ben niet zo geduldig, dus ik heb ook maar even gespoten met de spuitbus. Dat werkt ook heel goed.
Voor in de tuin lag een berg kleine steentjes. De eigenaar had het zo laten liggen. Wij hebben nu een schep in bruikleen van Miguel, de nieuwe beheerder van El Moro, Johan had al een heleboel verplaatst en gisteren heb ik de rest op de oprit verschoven. Johan was even weg en de oprit leeg, dus ik dacht yes.....laat ik me nuttig maken. Het ligt nu netjes op de oprit. De buurmeisjes van Afrikalaan kunnen hier ook weer pizza's en taartjes maken, dus Sophie, Denise en Anique en misschien Jasmijntje.... Jullie kunnen je hier ook weer uitleven met de steentjes, hahahaaa. Hier moest ik meteen aan denken toen alles goed lag. Zaterdag waren we in Cancun en daar hebben we gevraagd of we internet konden krijgen van een maatschappij, maar die hebben geen signaal, waar wij wonen. Jammer, want het is wel de goedkoopste oplossing. Internet, tv en telefoon in 1 pakket. Nu moeten we voor een duurdere optie gaan navragen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hahahaha, leuk dat je aan de meiden denkt als je in de tuin bezig bent! En ja hoor, Jasmijn kan prima mee doen tegenwoordig, dat is ook al een hele meid geworden ;-). Ik zal in elk geval aan de dames laten weten dat jullie tuin 'bakklaar' is!

Groetjes, Ingrid