vrijdag 13 februari 2009

Loempia's en MAOAM

Gisteren heb ik 's ochtends in de winkel gezeten en aan het begin van de middag heeft Johan mij afgelost. Hij voelde zich niet zo goed. Een dag daarvoor had ik nog zo tegen hem gezegd, dat hij die banaan niet moest opeten, maar weggooien. Normaal is fruit gezond, maar deze banaan zag er niet meer zo gezond uit... Hij had dan ook een beetje last van zijn darmen gekregen.
Hij kwam mij 's middags aflossen en ik ben naar huis gegaan. Want ik was van plan om vietnamese loempia's te maken. Goh, wie had dat nou ooit gedacht, tsja, normaal ga je naar een kraampje en koop je ze. Wat wij deden, wij gingen naar Leidschendam en kochten daar een grote doos met vietnamese loempia's die nog gebakken moesten worden, maar je kunt ze hier niet kopen en ik had er trek in. Dus wat doe je dan, je zoekt het recept op het internet. Tadaaa, gevonden..... en uitproberen maar. Een tijd terug al loempiavellen gekocht en nu kon ik ze gaan gebruiken, en ik moet eerlijk bekennen, dat ze goed waren gelukt. Welja, we hebben natuurlijk meteen wat gebakken, test. Johan was iets te enthousiast, want hij bleef maar doorgaan met bakken. Op een gegeven moment vroeg ik hem, wat hij plan was om te doen met al die gebakken loempia's, maar hij wist het zelf ook niet, hahahahaa. Hij stopte er ook maar mee, want hij had al 12 stuks gebakken, oeps ietsjes te veel voor ons 2.
Toen wij net de winkel wilden sluiten, kwam er nog iemand langs in de winkel. Het was Rolph, een nederlander, in Puerto Morelos. Hij gaat nu verhuizen naar Playa del Carmen. Hij had een flesje ketjap manis, en hij wilde er vanaf. Dat was mooi voor ons, omdat je dat hier niet kunt kopen. Hij had nog een boek van ons. Tijdens ons gesprek haalde hij steeds iets uit zijn grote vuilniszak, die hij gebruikte als grote tas. Wij kregen een zak 'Haagsche Hopjes'. Toen de zak bijna leeg was, keerde hij deze om, en er kwamen een paar losse dropjes uit en Maoam. De dropjes gooide hij weg en de maoam stopte hij in zijn tas. Nu moet je weten dat ik die ook heel erg lekker vind, hahaa. Dus ik zei tegen hem, 'hey maoam, Nederlands!' Toen zei hij tegen mij dat als ik er wat van wilde hebben, dat ik dat moest zeggen. Dat heb ik dus gedaan met.... jaaaaaa, en nu heb ik ook MAOAM!!! Het ligt nu in de koelkast, want het is een beetje zacht geworden, hahahaa.
Wat me net is overkomen is wel heel erg grappig. Er kwam een man de winkel binnenstappen en vroeg of wij snorkelspullen verhuurden, Johan antwoordde met een ja, en toen keek de man mij aan en vroeg of ik Ramona was, waarop ik met een ja antwoordde. Ik was helemaal verbaasd, let wel, het gaat hier om een getinte gespierde man, hahaaaa. Hij is een gast in het NH hotel, een aantal kilometers hier verderop, en hij vertelde dat iemand hem had gezegd dat hij naar Ramona moest vragen voor snorkelspullen. Hij was er enorm blij mee.

Geen opmerkingen: