woensdag 10 juni 2009

Het regent...

We zijn er weer en we krijgen te horen dat het nog niet zo lang geleden heel erg lekker weer was!! Nou, daar hebben wij nu natuurlijk niets aan! Het regent nu steeds. Sinds gisteren zijn Johan en ik op banenjacht. Voor mij is er natuurlijk niets, omdat de reiswereld op zijn gat ligt, maar dat maakt niet uit, want ik kan natuurlijk ook allerlei andere dingen. We hebben allebei vrijdag ergens een afspraak, ik heb maandag nog een afspraak en er is nog iets wat ik kan gaan doen. Maar het is zeker dat we allebei wel ergens aan het werk kunnen. En dan maakt het voor mij niet uit dat ik even tijdelijk mijn verstand op nul moet zetten en heel simpel werk ga doen. Als het maar verdient, daarom zijn we hier naartoe gekomen, om ons spaarpotje een beetje te vullen. We hebben beiden geen auto meer, dus het moet wel goed te bereiken zijn per...... fiets!! Jajaa, kunnen we meteen een beetje onze vetreserves proberen weg te werken.
Gisteren waren we ook naar de Gamma en de Hoogvliet geweest. Weer lekkere salami gehaald, in Mexico verkopen ze alleen tig soorten ham. Ik heb al lekker een zak paprika wokkels op, een broodje filet americain met ei, en een zakje banaantjes zonder suiker erover, die zijn het lekkerst. Verder heb ik ook een hele grote zak spekkies gekocht bij de Jamin en die ben ik langzaam aan het opeten, jammie.
Toen we bij de Hoogvliet waren geweest besloten we even door de Afrikalaan te rijden, onze oude straat. Kijken of er nog iets was veranderd. Eerst reden we achter 2 meisjes op een fiets, toen ze naar de huizen gingen, zag ik dat het ons oude buurmeisje Lisa was. Ik zwaaide, maar ik weet niet of ze ons herkende. We zagen een van onze oude buurtjes. Ingrid was net de tweeling, Sophie en Denise in de auto aan het installeren. Daar hebben we heel even mee gesproken, want ze had haast. Jaaaa, we zijn weer in NL. Jaap, wij hebben nog een sigaar voor je meegenomen, dus we komen nog wel een keertje langsrijden. Toen we in de auto stapten zei Ingrid nog dat onze oude buurman er aankwam. Het was Hans, wij weer uit de auto, en we hebben even gezellig een bakkie gedaan. Lekker, met of zonder koffiepad?? We waren zo aan het kletsen toen hij voor de 2e keer de senseo aanzette, dat hij niet wist of hij er een nieuwe koffiepad in had gedaan. Adrie kwam later ook thuis en we hebben gezellig met zijn viertjes bijgekletst.
Ik heb nog even in onze oude tuin gekeken, maar die wordt helemaal niet meer bijgehouden. Dat zag er niet uit. Toen wij richting huis gingen reden wij door het Polderpeil richting het station, en toen herkende ik het niet meer. Het is helemaal volgebouwd en ik vond het er lelijk en heel erg donker uitzien. Wij hadden natuurlijk hele lichte stenen en wit geverfde gevels. Maar ja, wij gaan over een tijdje weer lekker naar Mexico waar het nog heel erg groen is.

Geen opmerkingen: