zaterdag 13 juni 2009

Nog maar even over de media

Wij zijn vorige week aangekomen in NL. Leuk we kunnen de familie weer zien, maar we zijn er inmiddels wel achter dat de media de varkensgriep, zoals het in Mexico wordt genoemd, hier ontzettend heeft opgeblazen. Vandaag stonden er stukjes in de krant over nieuwe gevallen. Een nieuw geval in Marokko, de persoon kwam uit Montreal, dat ligt in Canada, voor de mensen die niet zo goed zijn in topografie, maar deze persoon heeft wel de 'mexicaanse griep'. Jullie moet eens goed kijken naar de landentabel die ik heb geplaatst in mijn vorige stukje en dan moeten jullie eens heel goed kijken naar het getal wat te lezen is bij de Verenigde Staten. Canada, Austalië, Spanje, Frankrijk, UK, Turkije, Egypte en al die andere landen hier in Europa.
Quintana Roo de staat waar wij wonen, oppervlakte is 50.212 km2. Het aantal inwoners staat op 875.000, omhoog afgerond. Dan gaan we nu naar NL, oppervlakte is 41.528 km2, kleiner. Aantal inwoners 16.430.000 even omhoog afgerond, is veel hoger. En dan nu de ziektegevallen in deze 2 gebieden. Quintana Roo 3 gevallen, Nederland 40 gevallen.
Nu denken jullie waarschijnlijk, komt zij weer aan met haar cijfertjes... Maar wat is het geval. Ik ben op sollicitatie gesprek geweest, waarbij ik mezelf moest voorstellen. Hierbij meldde ik dat ik uit Mexico kwam en daar werkte als duikinstructeur. Er werd meteen gevraagd of niet de 'mexicaanse griep' had. Er zaten nog 4 andere personen en ik zei dat ik mijn concurrentie wel even zou uitschakelen. Ik keek achterom en kuchte 2x ontzettend nep. Hierna lachte ik en zei dat ik natuurlijk geen 'mexicaanse griep' had, anders had ik daar niet gezeten. Weer terug in Alphen, kreeg ik een telefoontje van het uitzendbureau, de vrouw van het bedrijf wilde toch zeker weten of ik geen 'mexicaanse griep' had, want ik had daar zo zitten hoesten en proesten. Of ik getest was???? Nou vraag ik je. Mij kan ze nu zeker op haar buik schrijven, ik hoef daar echt niet meer te werken.
En nog iets, ma Slagter zit in een eetclubje met een stel vriendinnen en zondag zou er weer een etentje zijn bij een van de vriendinnen. Werd ze vanochtend gebeld, want de gastvrouw van zondag had de vraag gekregen of ma Slagter ook zou komen op zondag. Als dit namenlijk het geval zou zijn, dan was er 1 persoon die niet wilde komen, want Johan en ik zijn in NL. Zo stom vind ik het. Wij zijn ontzettend goed voorgelicht in Mexico. Er wordt daar heel streng en veel gecontroleerd op het vliegveld, op busstations, bij de de staatsgrenzen. Hier worden de mensen alleen maar bang gemaakt door de ministeries en de media. Het is een milde griep mensen, die makkelijk te behandelen is. Er is een klas naar huis gestuurd, hier in NL, omdat er 1 persoon ziek is. In Mexico hebben ze alle scholen uit voorzorg gesloten. Ook in Quintana Roo in de plaats waar wij wonen, waar geen enkel ziektegeval was. Door deze actie's zijn er dus heel veel mensen in Mexico werkloos. Hierdoor zijn alle inwoners bij ons in de straat werkloos. De overbuurman is een buschauffeur, het bedrijf waar hij werkte heeft charterbussen, van die grote. Normaal rijden er meer dan 200 bussen van rond, toen wij weggingen reden er maar 10 van rond. Gelukkig zijn de grote parken weer geopend. Chitzen Itza, Xelha en Xcaret. Ik hoorde dat Coco Bongo ook weer open is. Zo, ik heb weer even mijn gal kunnen spuien. Blij dat ik in november weer terug ga.

Geen opmerkingen: