maandag 15 februari 2010

Een NL stopwoordje...

Hoor.... Dat is een NL stopwoordje. Ik zeg het af en toe ook wel eens, aan het eind van een zin. Je bent al uitgesproken en na een kleine pauze volgt nog 1 kort woordje, hoor. Alleen spreek ik het niet uit als hoor, maar als ho-oor. Als je steeds andere talen spreekt, kan het wel eens een keer gebeuren, dat je een aantal talen door elkaar gebruikt. Nou, en dat gebeurt mij dus ook wel eens. Het kan alleen wel een beetje raar overkomen als je iets tegen iemand zegt in het engels en dan de zin eindigt met een kleine pauze en daar komt dan nog achteraan, het voor ons normale woord.....ho-oor. Vorige keer zei ik dus tegen een man, die net buiten de winkel stond. "you can come in, ho-oor", ik had het gezegd en Johan en ik keken elkaar aan, en we schoten meteen in de lach. Het is mij al een keer eerder gebeurd, dat was toen ook een hele rare combinatie van woorden. Ik maak gewoon iedereen uit voor hoer, hahaaaa. Net even gebeld naar mijn moeder in NL, zoals sommigen misschien al wisten of hadden gezien op mijn kalendertje voor deze maand, ze is vandaag jarig!! Johan probeert de bluetooth aan de praat te krijgen op de laptop. Ik had hem speciaal meegenomen, maar met de nieuwe windows, wil het niet meer lukken. Dat schijnt dus een probleem te zijn, net als Dreamweaver CS4. Leuke upgrade is dat, die windows 7.

Geen opmerkingen: