woensdag 25 januari 2012

Dokterbezoek...

Ik ben de persoon voor rare en vreemde bulten. Nou....ik had er weer 1, ik heb hem nog steeds, maar de bult ziet er nu iets anders uit. Het zit ook nog eens op 1 van mijn borsten en ik dacht even dat er een derde tepel bij kwam, hahahaa....echt, het zag er zo raar uit. Vrijdagavond was de eerste keer dat ik het zag, was het net een muggenbeet, alleen jeukte het niet...dat was het dus niet. Zaterdag, 1 dag later was het een gigantische rode bult, knetterhard en het deed ontzettend zeer. Toen dacht ik...auw, wat gaat dit nu weer worden...een steenpuist of iets dergelijks?? Zondag, weer een dag later werd het rondom de bult ook nog eens rood, het was ook nog eens ontzettend warm. Maandag, begon de bult onder de huid donker te worden.....net of er iets zwarts inzat, geen steenpuist dus....Ik begon me al af te vragen of er een insect eitjes had gelegd in mij, en dat het straks open zou knallen en dat er allemaal kleine spinnetjes uit zouden kruipen, hahahaa. Drie dagen deed het echt zeer, en dinsdag dag begon mijn vel op de bult uit te drogen. De bult is wel kleiner geworden, maar het is nog steeds knetterhard.

Vanochtend naar de dokter geweest...Wilde gisteren al gaan, maar ik moest 's ochtends komen om een afspraak te maken voor ergens op de dag, en ik was er pas rond 09.30 uur. Dus ik ben vanochtend om 08.00 uur richting de dokter geweest om een afspraak te maken voor later op dag. Ik ben geweest en heb pilletjes gekregen en er moet nog iets anders worden gehaald in Cancun, omdat ze het hier niet hebben. Ik heb een beet ergens van, en ik heb antibiotica gekregen, Johan haalt het andere medicijn op in Cancun...en nu hopen dat het overgaat en dat de bult oplost.

Het consult bij de lokale spaans sprekende arts is 35 pesos, alle medicijnen die je van de artsen daar gelijk meekrijgt kosten 40 pesos per medicijn. In totaal was ik daar dus 75 pesos kwijt in euro's is dat €4,40. Ik vertelde dit aan een vrouw die hier nu een huis huurt en ze was helemaal verbaasd. Zij waren naar de engels sprekende arts geweest hier in het dorp en ze betaalden 100 amerikaanse dollars voor een consult. Ik zei dat er ook artsen zijn in de grote supermarkten, zij rekenen ook maar 40 pesos voor een consult. Volgende keer neemt ze iemand mee die spaans spreekt, als ze een dokter nodig heeft, hahaaa.

Verder was er ook nog iets waar ik zo ontzettend om heb gelachen. Er kwam een man binnen om te vragen of onze brandblussers gecheckt moesten worden. Later zag ik hem in zijn auto stappen en ik vond zijn deur zo vreemd opengaan. Later kwam hij nog een keer in het hotel...toen hij weer wegliep heb ik hem gevraagd of ik een foto mocht maken van zijn auto met de deur open....moet je opletten hoe het eruitzag...in plaats van een lamborghini murcielago een lamborghini beetle...geweldig toch?
....nieuw model.....de lambo beetle...??

We hebben weer eens wat te eten gehaald in de colonia, dat is ook Puerto Morelos, maar dan aan de andere kant van de snelweg, waar al de mexicanen wonen. Alles is daar anders geprijsd. Bij een winkel hebben wij heerlijke gegrilde kip met rijst gehaald, je krijgt er ook bruine bonen bij, als je wilt en we hebben 2 salades gehaald bij de man die jaren het restaurant had hier aan de overkant. Hij maakt ze ter plekke. De prijzen hier zijn dus echt veel goedkoper...dan aan de kant waar wij de winkel hebben.
....hij was van Pepe olé, nu heeft hij Taco olé...



Geen opmerkingen: