maandag 23 januari 2012

Gelukt!!

Gisteren hebben we ons 1e portie eigengemaakte bitterballen gemaakt en ik mag wel zeggen, dat ze heel goed zijn gelukt...De vulling proef je natuurlijk als je het maakt, (tenminste dat doe ik wel met alles wat ik maak) en dat was echt de smaak van de kroket/bitterbal. De volgende keer als ik ze weer ga maken, dat maak ik ze iets groter dan deze keer.
 .....lekker....bitterballen eten in Mexico!!!
 De laatste keer dat wij in Cancun waren kwamen we nog iets leuks tegen, een ruimte waar je feestjes kun geven, voor allerlei verschillende gelegenheden. Johan vond het erg leuk dat het ook kan huren voor je scheidingsfeest!! Voor sommige mensen is dat waarschijnlijk een feestje waard.
En dan moet je eens zien hoeveel moeite ik heb gedaan om de laatste keer slagroom te kloppen. De kom had ik al ruim van tevoren in de koelkast gezet. Ik had ijsblokjes gemaakt, om alles zo koel mogelijk te houden, tijdens het kloppen. Misschien ligt het wel aan de mixer die ik gebruik. Die blaast alle warme lucht precies in de kom. Daarna nog een andere mixer geprobeerd, die blaast alle warme lucht niet in de kom, maar de slagroom wordt niet zoals het hoort te zijn. Als ik de soesjes in de koelkast zet is de slagroomvulling wel steviger. Ik begrijp er niets van...
.....alles zo koel mogelijk proberen te houden...hmmm...

Geen opmerkingen: