donderdag 22 november 2007

Naar school

Vandaag ga ik naar de Berlitzschool in Cancun. Johan en ik hebben allebei een brief nodig van deze school voor de Tourism Office, waarin vermeld staat dat wij een cursus Spaans volgen en een examen gaan doen voor "Tourist guide". Dat schijnen wij te zijn als we een duikschool openen en mensen meenemen om te duiken. De persoon die ik moet spreken is er tussen 16.30 en 19.30 uur. Dus vandaag later richting Cancun.

Dennis heeft vandaag gesnorkeld. Gisteren zei ik tegen hem dat wij ook snorkels hebben, nu gaat hij steeds met een van onze zwembrilletjes het water in. Maar een duikbril en snorkel is toch heel anders. Ook heb ik Johan zijn laarsjes uitgeleend, omdat er hiervoor in het water best wel scherpe stenen liggen. Na de hurricane Dean was dat allemaal bedekt met zand, dat was een stuk beter. Maar nu is veel weer weggespoeld, dus de stenen komen weer tevoorschijn.

onze snorkelaar

even lekker zitten

een snorkelende Dennis



genoeg voor vandaag

Ben net terug uit Cancun. Het was een drama om er te komen. Bij de taxi standplaats stonden heel veel mensen, maar geen ene taxi. Bij de ADO had ik nog nooit zo ontzettend veel mensen gezien. Heel veel jonge jongens die allemaal naar Cancun gingen. Enfin 4 bussen later kon ik pas instappen. Toen was ik eindelijk onderweg en wat gebeurde er toen? Toen stonden we gewoon vast. File net als in Nederland??? Ik kwam uiteindelijk aan in Cancun om 19.15uur. Er was een of andere hoge pief die ook op de weg was en dan sluiten ze dus gewoon een weg of een rijstrook af.

De man, die ik zou spreken heet heel erg grappig, David James Browne. Hij zou er zijn tot 19.30uur, meteen een taxi ingestapt en een minuut later op de school aangekomen. Is die man net 10 minuten geleden vertrokken, maar hij had heel netjes een mapje achtergelaten bij de receptie met mijn e-mail en de 2 belangrijke brieven. Ik heb direct Victor gebeld en hem verteld dat ik de 2 brieven voor hem had. Hij heeft ze meteen opgehaald en morgen gaat hij ermee naar het Tourism office. Hij zei tegen mij dat hij waarschijnlijk volgende week onze fm3 heeft. Zou het dan eindelijk echt gaan gebeuren allemaal? I keep my fingers crossed.

Geen opmerkingen: