dinsdag 2 oktober 2007

Another one!!

Vandaag is het een dag met raar weer. Vanochtend werd ik wakker en we hadden weer eens geen water. Ik naar beneden, niemand te bekennen. Dus zelf maar de pomp aangezet. Meteen ons huisvuil weggegooid. Johan heeft gisteren popcorn gemaakt in de magnetron maar, het was een beetje aangebrand. De zak stond buiten en het stonk nog steeds. Johan sliep nog maar, werd wakker door de buitendeur, met nog steeds de grote kier eronder. We moeten er voorlopig maar een handdoek voor leggen. Iets wat ik reuze onhandig vind en dus ook niet doe.

Ik vertelde Johan dat de zee er heel rustig uitzag en hij ging ook even naar buiten. Kwam weer terug voor het fototoestel en ging foto's maken. Daarna is hij meteen gaan zwemmen en een stukje gaan rennen. Toen hij terugkwam werd het donker en begon het te spetteren en dat deed mij besluiten om hier binnen maar weer eens te vegen en te dweilen. Vegen kun je hier trouwens wel elke dag doen, want je blijft zand naar binnen wandelen.

Terwijl ik dacht dat er een grote dikke dode mug lag bij het bed bleek het iets heel anders te zijn. Johan pakte zijn fototoestel en iets om te laten zien hoe klein het beestje was. En wat was het...?? Nou het was een babyschorpioen!!! Weer zo'n beest of eigenlijk nu een heel kleintje. Ik hoop niet dat de vorige een mammie schorpioen was, en dat dit 1 van haar kleintjes was. Op de achtergrond zie je dus een kleine nagelknipper op de foto, om te laten zien waarom ik dacht dat het een dikke vette dode mug was. Na de fotosessie heeft Johan het beestje bedankt met de kakkerlakkenverdelgerspuitbus! HĂ©, dat is een leuk woord voor de mensen die wel eens scrabbelen. We hebben nog geen schorpioenenverdelgerspuitbus, haha de woorden zijn even lang. Hoe zit het met de letterwaarde?

babyschorpioen en een kleine nagelknipper

Daarna ben ik weer verder gegaan met vegen en dweilen. We hebben de rieten mat even buiten uitgeklopt en uit laten waaien om dat ding vervolgens weer binnen op de vloer te leggen. Toen dacht ik laat ik eens schuiven met het meubilair maar, dat was ook niets. Dus alles staat weer op zijn eigen plekje. We hebben nu alleen een extra Thaise kussen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hai!!
Als jullie de schorpioenen en kakkerlakken zat zijn, kunnen jullie altijd weer in de Afrikalaan komen wonen, ik hoorde gisteren van Adri dat jullie 'oude' huis alweer te koop staat......
Groetjes, Ingrid