woensdag 24 oktober 2007

Pakketje??

Gisteren zaten wij binnen samen met Angie, want zij wilde even achter de pc. Normaal gesproken heeft ze er 1 beneden staan bij de receptie, maar die is stuk en nog niet gerepareerd. We zaten te kletsen en ineens werd er op de deur geklopt. Het was Benjamin, de jongen die hier bij de receptie zit. Hij had een pakketje en zei dat het voor Ramona was. Ik helemaal verbaasd, want we verwachtten geen pakketje. Ik zag het handschrift en herkende het direct als het handschrift van Ilse, mijn oudste zus uit Nieuw Vennep. Natuurlijk, heb ik het pakje van TNT direct opengemaakt, en er zaten allelei dingen uit NL in. Er stond al op geschreven 'food (spices)', dus ik dacht 'aha, daar zit trassie in en andere dingen uit de toko'. Voor de mensen die niet weten wat trassie is, het wordt gebruikt in de Indische keuken en het stinkt ontzettend. Het is garnalenpasta. En ik denk dat iedereen het vindt stinken, want je kunt het nergens kopen. Begrijpen jullie dat nou?? Een grote bubbeltjes envelop moeten we ophalen in Cancun op het postkantoor en dit zat in een doosje van TNT en het is gewoon gebracht.

Leuk he?

Gisteren zat ik nieuws te lezen op nu.nl en daar zag ik dat in de US een grote houten klomp is gestolen. Hmm, dacht ik? Er stond een website hollandsbest.com bij en ik heb er opgekeken, zag ik dat het een winkel is van ene Klaas, waar ze NL en indische spullen verkopen, zoals ketjap manis en satesaus spullen en allerlei kruiden, stroopwafels, chocoladeletters, pepernoten, beschuit, pickwick, DE enz. Gisteren direct een mailtje naar ze gestuurd om te vragen of ze ook naar Mexico versturen, je weet het maar nooit.

En zojuist is er een potje met plant naar beneden gedonderd. Pot kapot, er zat een scheur in, aarde op de trap. Johan kwam binnen en zei het tegen mij. Dus ik naar beneden, want ik wilde het opruimen, het was tenslotte onze troep. Kom ik beneden heeft Benjamin de pot geplakt met tape en was hij de plantjes weer in het potje aan het stoppen met de aarde die op de trap terecht was gekomen. Wij zouden denken in de prullebak ermee. Ik haal wel een keer een ander potje, want zeg nou zelf. Dit is toch geen gezicht? Ik zet hem naast de muur en draai de tape wel uit het zicht. Ik ben er wel achter gekomen hoe het kwam. We hadden de mat over het muurtje hangen, en een windvlaag heeft de flap van de mat omhoog geblazen. En zo is het potje naar beneden gevallen want, die stond er bovenop. Maar die plantjes groeien wel goed.

Geen opmerkingen: