vrijdag 22 februari 2008

Interview

Oh ja, toen we in de Plaza de las Americas waren zijn we een meubelzaak binnengewandeld. Zegt Johan dat er twee barbiepoppen in de winkel op een bank zitten. Werden die twee geïnterviewd voor iets op de tv, want er stond een camera en er ging nog een man bij zitten met een gigantische microfoon en hij begon allerlei vragen stellen. Misschien was het wel reclame voor de winkel? Alles is mogelijk, ik heb die twee barbiepopjes alleen nog nooit in deze winkel zien rondlopen. En verder hebben we nu ons pakket voor internetbankieren. Dat is ook niet zo simpel. Wij proberen of we onze rekeningen konden zien op het internet, maar nee hoor. We hebben een gids erbij gekregen in het spaans. Blijkt dat we eerst moeten bellen om het te activeren. Jammer, toen we daar gisteren achter kwamen was het al na 17.00uur. De bank sluit om 16.00uur. Nou ja, vandaag opnieuw proberen. Het is heel handig een gratis 01-800 nummer, maar dat geldt alleen voor landlijnen. En dat hebben wij niet. Ik heb gebeld, er was ons gezegd dat er engels sprekend personeel werkt op die afdeling, dus wij al helemaal blij. Ik dus inderdaad vragen naar een engels sprekend persoon. En vervolgens word ik een hele tijd in de wacht gezet eerst zonder muziek en na een aantal keren "hola, hola!" van mijn kant, met muziek, dat duurde mij te lang en ik heb opgehangen. Een half uur later nog een keer geprobeerd, nu ging het iets sneller. Eerst krijg ik de vraag of ik zeker weten een engels sprekende aan de telefoon wilde hebben. Krijg ik iemand aan de telefoon die in het spaans begint. Het kwam uiteindelijk wel goed, hij wist even niet dat hij in het engels iemand te woord moest staan, denk ik. Denk je even snel te bellen om het te activeren. Heeft hij toch een hoop informatie nodig!! Het begon met mijn naam, naam van het bedrijf, adres, telefoonnr. Zij hadden alle gegevens en ze gingen het dus allemaal nog een keer checken. Zij hadden dus een verkeerd telefoonnr. en toen ik mijn nr en Johan zijn nr had gezegd, kreeg ik de vraag of ik ook een nr had dat eindigde op een 7. Nee dus..... "are you sure??" Jaa... "You do not have another companynumber???" .....NEE!!! Ok, hij was ook weer overtuigd. Er werd naar mijn paspoortnr. gevraagd, die moest dus uit de kluis komen. Toen vroeg hij naar een nr, waarvan ik totaal niet wist wat hij bedoelde. Uiteindelijk kwam ik er na een aantal vragen van mijn kant achter dat hij onze id van de zaak bedoelde. En eindelijk kwam hij met de vraag of hij mij nog meer van dienst kon zijn, want het was nu geactiveerd. Ik blij, want we hebben wel een half uur met elkaar gesproken, als het niet langer was. En vanaf een mobieltje moet je betalen naar zo'n 01-800 nr. Pfjoe, dat was spannend, nu kijken of we op het internet onze rekening konden zien. We zagen een heleboel dingen, maar niet hoeveel er op de rekening staat. Kijken we weer in het spaanse gidsje met uitleg, blijkt dat we nog een paar stappen moeten ondernemen om alles te activeren..... Het zijn nog maar 3 velden die we moeten doorlopen op het internet, maar Johan heeft het geprobeerd en het is hem niet gelukt. Hij wordt er steeds uitgegooid. Ik had er na het telefoontje alweer genoeg van, dus ik ga het morgen proberen, en als het niet lukt, dan bellen we toch nog een keer.

Geen opmerkingen: