woensdag 6 februari 2008

Lust jij een plakje worst?

Vandaag zijn we naar school geweest en we doen het volgens de evalulatie heel erg goed. Je krijgt dus elke maand een evaluatie en cijfers. Echt lachen, ik dacht dat ik niet goed werd. Het hoogste cijfer dat je kunt krijgen is een 9. Dus ik moest wel even foto's maken van de evaluatie. We hadden nog net geen plaatje van de juf gekregen, hahahaaa.

onze evaluatie

Daarna zijn we zoals gewoonlijk naar de Comercial Mexicana geweest om even een paar boodschapjes te halen. We hebben sereh, in het engels lemongrass, gevonden in deze winkel. Eigenlijk weet ik niet hoe het heet in het nederlands. Misschien iets van citroengras? Het lag verstopt onder de bananen bladeren. Ja, die verkopen ze ook. Ik probeer elke keer als we weggaan mijn fototoestel mee te nemen. Ook dit keer had ik hem weer bij me en het was niet voor niets. Op de slagersafdeling wilde Johan mij persé iets laten zien, of ik het al eens eerder had gezien. Dus ok, ik even kijken en wat zag ik? Ik weet niet of het lekker is, maar het ziet er in ieder geval kleurig uit. Het ligt tussen allerlei worstjes. Ik denk niet dat het iets vegetarisch is. Ik moest spontaan denken aan de vraag die altijd wordt gesteld bij de slager aan al de kleine kindertjes.....'lust jij een plakje worst?' Het is chorizo.


1 opmerking:

Anoniem zei

Gelijk even opgezocht, hahahaha!

In de landbouw en voedselverwerkingEN: lemongrass õ
NL: lemongrass
NL: sereh dapoer
NL: Cymbopogon citratus