woensdag 23 januari 2008

Hoi piepeloi!

Dat is nog van 'Jan Jans en de kinderen'. Met 'Hoi Jeroen, poep aan je schoen!' En dan Catootje die in een deuk ligt van het lachen en niet meer bijkomt, wie kent dat nog? Hahaa ja, en nu denken jullie natuurlijk, wat is zij nou weer voor wartaal aan het uitslaan. Wel, vandaag is het woensdag, de mensen die onze blogs lezen en aardig op de hoogte zijn, weten dat we dan altijd naar de markt gaan. Vorige week was dat zo, de week daarvoor was dat zo en zo kun je teruggaan tot de dag dat wij op de hoogte waren van de groente- en fruitmarkt. Dat ene kraampje naast de kerk, wat ze hier de markt noemen, hahaa. Vorige week schrokken we ons rot, want het was ontzettend druk, er was een gigantische rij van het ene ene eind van de kraam tot aan Lupe, het vrouwtje waar iedereen moet afrekenen. Dat gebeurt in het hoogseizoen, kregen we te horen. Dus vandaag zijn we om 07.00uur de deur uitgegaan richting de markt. We waren ruim op tijd en het was nog lekker rustig en er was, ook heel belangrijk, nog volop van alles te verkrijgen. Nadat we hadden afgerekend en weer terug naar de taxi's liepen, zei Johan 'nou ik weet niet waar ik nou weer in heb gestaan......'. Nu moet je weten dat hij tegenwoordig teenslippers draagt en daar ga je met blote voeten in. Dus nadat hij dat had gezegd, keek ik automatisch naar beneden, naar zijn voeten en teenslippers. En ja, je raadt het al, terugkomend op de eerste regels van dit verhaal. Hij heeft ergens precies met zijn grote teen in de hondenpoep getrapt, geen idee waar, maar hij denkt zelf onder het kraampje. Dus hij is direct naar de zee gelopen, om het eraf te spoelen, terwijl ik bij de taxi's op een bankje heb gewacht. Toen hij terug kwam wandelen, zaten zijn benen onder het zeegras, maar dat is toch nog altijd beter dan wat hij eerst had. Hahahahaaaa. Sorry mensen, ik had geen fototoestel bij me.
Gisteren hadden we onder andere een reactie vanuit de Afrikalaan en ik besloot om weer even op Funda te kijken of ons oude huisje nog steeds te koop staat, ja dus. En nee, wij zijn niet van plan om terug te komen, haha. Maar tegenwoordig staan er buurtfoto's op en je kunt dan ook draaien. En Johan zijn auto is er ook nog op te zien. Zijn MGF, dus die foto's moesten direct worden gesaved. Het is nogal een wirwar van verschillende jaren dat ze foto's hebben gemaakt. Ingrid, je kleine grijze auto staat er ook nog op. De parkeerplaats was nog niet doorgetrokken op alle foto's. Het is wel grappig om te zien. Voor de mensen die willen weten wat er nu voor reactie in het Italiaans was geplaatst? Mijn nicht heeft voor de mensen die geen Italiaans spreken de vertaling erbij geplaatst, haha. Muchas gracias!! Zie mijn blog 'Er is er een jarig'. Net wat gegeten het was gemaakt met een kruidenzakje uit NL. Ik vond het toch anders smaken en Johan zei, 'dat komt door het gehakt (de Hoogvliet in Kerk en Zanen had lekkere gekruid gehakt) en andere groente'. Ik vroeg wat er op het zakje stond en het was een zakje van Texmex, fajitasaus. JAAAAH, fajitasaus en niet de chili con carne, hahahaaa, foutje. We hebben vandaag bonen gegeten, het zou een zakje chili con carne moeten zijn, van Silvo. Vandaar dat het toch iets anders smaakte.

1 opmerking:

Anoniem zei

Even bijlezen hoor, we hebben een nieuwe computer, even de favorieten geimporteerd zodat we wel op de hoogte blijven! Grappig zeg van die inderdaad wel heel oude beelden van de Afrikalaan. Zie dat onze eerste buren op de hoek er nog woonden en die auto heb ik inderdaad al ruim 4,5 jaar niet meer..... Maar het huis is nog niet verkocht nee. Ik zie geloof ik ook nooit kijkers maar in de winter is dat wat lastiger te bepalen, ik ben toch wat minder buiten hihi. Verder gaat alles goed hier hoor. Leuk om jullie verhalen te blijven volgen!
Groetjes, Ingrid