donderdag 10 januari 2008

Museum bezoek

Het gebouw waar wij wonen wordt geverfd. Kijk, het stuk wat is gedaan is onze kamer. De winterschilder staat op het randje van een muurtje te balanceren, ontzettend gevaarlijk. Heel erg eng.

de winterschilder

Vandaag even naar het centrum gewandeld. Onderweg zijn we eindelijk eens het museum binnen gelopen. Het is een heel klein pandje en er hangen binnen hele oude foto's van Puerto Morelos. Het plaatsje bestond uit een paar familie's. Ik zag 5 namen staan. Hier uit deze plaats komt ook de kauwgom vandaan. Hier staan ook nog de bomen waar het spul uit komt waar ze kauwgom van maken. Ze maakten hier net als bij de rubberbomen inkepingen in de bomen, zigzag naar beneden en onderaan werd het opgevangen in een soort canvas tas. De boom heet ook'zapote chicle'. Herken je de naam Chicklet's van de kauwgom? Dat zijn die kleine vierkante.

het museum

de ramen

Daarna zijn we toch nog in het centrum terecht gekomen en we hebben even gezeten bij de tent van Antonio. Daar hebben we even wat gegeten en gedronken. Ik heb een garnalensalade genomen. En toen zag ik ineens die papajaboom. Die heeft ontzettend veel vruchten. Zoveel heb ik nog nooit gezien in een papajaboom.

mijn salade

papajaboom vol met vruchten

's avonds nog een toetje voor Johan

Geen opmerkingen: