donderdag 13 september 2007

Lunch of BBQ?

Gisteren was het weer woensdag. We zijn naar de markt geweest en daarna thuis even lekker wat gegeten en gedronken. Johan was al snel op het strand en ik volgde een tijdje later ook. Puzzelboekje en een pen mee, zonnebrand, zonnebril op mijn neus en naar buiten. Het was heerlijk rustig en onder de parasol is het heel goed uit te houden. Niet lang nadat ik buiten was ging Johan even naar binnen om wat te drinken en kwam terug met de mededeling dat Alfred had gebeld, of we kwamen lunchen, en Johan had al gezegd dat hij dat goed vond. Alfred zou om 13.00uur langsrijden. Maar ik was net lekker geinstalleerd, had net gegeten, en had helemaal geen zin om nog ergens te gaan lunchen, het was net 12.30uur geweest.... Dus Johan ging alleen en ik bleef lekker op het strand.

Na een tijdje ging ik weer naar binnen even wat drinken en achter de pc. Heb gechat, op hyves heet het gekwekt met Ilse. En toen ging ineens de telefoon, het was Johan of ik zin had om ook naar Angie en Alfred te komen, want ze gingen zo BBQen?? Dus ik vroeg aan Johan hoe het dan zat met de lunch en of hij wel had gegeten? Bleek dat Alfred het verkeerd had begrepen en dat ze ons voor de BBQ wilde uitnodigen. Ach ja, foutje. Johan had dus niet gezellig geluncht.


Angie rijgt een vleesspies

Alfred en Johan kwamen mij ophalen en we hebben een hele gezellige avond gehad, Angie en ik hebben gedanst, de mannen dus niet!!! We hebben heerlijk gegeten en ik heb gezien hoe Angie Mexicaanse rijst maakte. Zo anders dan wanneer wij rijst koken. Ze gooit het droog in een koekepan met kruiden daarna gaat er tomatenpuree bij en ze deed er een tomaten drankje bij van V8, en daarna pas water, steeds een beetje, en heel veel zout.

dansen

Op een gegeven moment had Alfred een sigaret opgestoken en Angie ook. Ik keek Johan aan en zei het tegen hem, zo van 'kijk eens, zij hebben allebei een sigaret in hun handen en wij GEEN'. Dat was een heel vreemde gewaarwording. BUT WE DID IT! Het gaat nog steeds hartstikke goed.

Johan en Alfred



Angie en Ramona

En wat we gisteren ook hebben meegemaakt??? Gisteren hebben we onze eerste schorpioen gezien, een zwarte. In de tuin bij Angie. Eigenlijk hing het beest aan haar voordeur, zei Johan. vraag me niet hoe, want dat heb ik niet gezien. Ik riep alleen maar vanuit de woonkamer, fototoestel, fototoestel. Wat een held, he? Ik ga daar echt geen foto's van maken. Ik heb alleen gekeken vanaf een veilige afstand. De zwarte is niet zo giftig zeggen ze, de bruine wel. Ik hoop ze gewoon niet tegen te komen. Johan heeft wel een keer een krab in zijn badslipper gehad, dat was na Dean, en die slippers stonden buiten.

de schorpioen op de trap bij de voordeur

de spin in haar cactus

Geen opmerkingen: