zondag 2 september 2007

Tanden poetsen....

Heerlijk lekker weekend het is zondag, niets hoeft alles mag. Voor de lokale bevolking is het stranddag in Puerto Morelos. Ze komen vanuit de stad Cancun of Playa del Carmen om hier rustig te genieten van een middagje aan het strand. Het is hier alleen niet zo druk als in bijvoorbeeld Noordwijk, waar wij altijd naar toe gingen.


Een familie gaat naar het strand.


Rare zwembroek.

Johan was vanochtend zijn tanden aan het poetsen en wilde zijn mond spoelen, maar er kwam geen water meer uit de kraan, oeps vervelend. Het is hier niet vanzelfsprekend dat er water uit de kraan komt als je de kraan opendraait. Ze hebben hier watertanks die af en toe moeten worden bijgevuld. Er staan hier op het dak 8 watertanks naast elkaar op een rij. En Johan heeft al heel vaak de knop omgezet om ze bij te vullen. Nu vroeg hij mij om beneden even te melden dat er geen water meer was. Okay, heb ik vaker gedaan dus naar beneden. Ik zag alleen Irma, de schoonmaakster. Zij had geen idee hoe het werkte en zei tegen mij vraag het aan Johan, die weet precies wat hij moet doen. Toen kwam de zus van Angie, zij had ook geen idee en Benjamin de persoon die er normaal zit, was er niet. Enfin, ik het luikje openen met de schakelaars, zijn het er 2, welke van de 2 zou ik moeten hebben. Toch maar naar boven en aan Johan vragen. Het was de rechter schakelaar. We hoorden een hoop herrie toen we de knop hadden omgezet, en de tanks werden weer bijgevuld.


Johan bij de watertanks.

Sinds afgelopen week heb ik een nieuw spelletje ontdekt. Het zit niet op internet. Ik speel het hier in de kamer. Het doet een beetje denken aan sjoelen en het heeft iets weg van air hockey, dat spel hadden ze in Avifauna in de speelhal. Dat vond ik vroeger een heel leuk spel. Je reactievermogen en snelheid wordt ermee getest en ik noem het...... 'kakkerlakken sjoelen'. Hahahaaaa!! Het is zóóó leuk! Johan had geen idee wat ik bedoelde, maar hij heeft een demonstratie van mij gehad. Wij hebben een grote kier onder de deur en 's avonds komt er wel eens een kakkerlak onderdoor wandelen, omdat ze nu buiten ook een lampje aandoen bij onze buitendeur, ik wil die dus liever uitgeschakeld hebben. Maar als er een onderdoor komt, wil ik hem dus zo snel mogelijk weghebben. Dan heb ik een stuk papier klaar liggen op de bar en ga als een idioot naar de kakkerlak. Die moet dan zo snel mogelijk en het liefst in 1 beweging richting de deur worden geschoven. En wel op zo'n manier dat de kakkerlak in 1 beweging onder de deur door naar buiten schuift. Het is LEUK!!!


Hendrik Jan de tuinman.

In de tuin heeft Johan ook nog een keer een kleine groene slang gezien. Ik ben er nog geen één tegen gekomen. Maar ik hou het dan toch liever bij kakkerlakken.

Geen opmerkingen: