woensdag 5 september 2007

Woensdagmarkt

Al eerder gekocht en geproefd fruit.

Erg zuur en niet lekker.


Drakenvrucht, komt van een cactus.


Doet een beetje denken aan kiwi, ook zuur, maar lekker.

Joehoe, vandaag is het weer woensdag!! Dat betekent dat mijn wekker vandaag is afgegaan en wel te verstaan om 7 uur. Woensdag is voor ons de enige dag in de week dat we er vroeg uitmoeten, want op woensdag is er markt in Puerto Morelos. Het is de dag dat er groente en fruit van de lokale boeren wordt verkocht, hier in het dorp. Dus dan hebben een vroege strandwandeling naar het centrum van PM en dan gaan we richting de kerk, want de markt is naast de kerk. De eerste keer dat wij hoorden dat er een markt was gingen we erheen, en Johan zag toen een kraampje staan. Hij zei toen tegen mij 'daar staat iets wat op een marktkraampje lijkt', toen we dichterbij kwamen stond er maar één kraam met allerlei spullen erop uitgestald. Bleek dat ene kraampje wat wij zagen de hele markt te zijn. Wij keken elkaar toen ook aan van ?!?!? Is dit de markt? De kraam waar wij onze spullen haalden in Alphen was nog groter, maar dat geeft niet, alleen verstaan wij onder markt, meerdere marktkraampjes en niet 1 kraampje. 'De Markt' staat er ook alleen in de ochtend. Wanneer je om 9 uur komt heb je nog kans op een krop sla, maar als je een half uur later komt, dan is de kans groot dat dat op is.




De kraam.

Vandaag waren we eerst naar de supermarkt geweest en we hadden dus al een plastic tas met spulletjes. Toen we alles hadden afgerekend pakten we alle tassen bij elkaar en dus ook het andere tasje, die we hadden neergezet aan het begin van het kraampje. We groetten en liepen weg richting de taxi's, toen kwam er ineens een vrouw achter mij aangesneld en zij wilde onze tas met boodschapjes van de supermarkt hebben. Wat bleek....ik had haar plastic tas meegenomen en die van ons stond nog bij het kraampje, foutje. Ze kon er gelukkig wel om lachen.








Allerlei chili bij elkaar.


Ik ben nog even terug gegaan om de juiste tas te pakken en we zijn weer op naar huis gegaan, waar ik weer de lekkere salsa heb gemaakt met de hete habanero's. Ik heb alleen één vraagje, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het beste zo'n ding kan snijden, zonder dat het hete van die dingen in mijn vingers trekt? Ik heb het geprobeerd met een plastic zak om mijn hand, maar het gaat er dwars doorheen. Vandaag heb een plastic zakje dubbel gedaan om mijn hand, maar het gaat er nog dwars doorheen. Ik voel het wel iets minder, maar toch.... Moet ik gewoon wachten op de container met mijn keukenhulpjes? Ik denk dat dat het is, want ik blijf het toch lekker gewoon maken, hahaaaa.


Deze vrucht smaakt heel erg melig.


Of wat dacht je van 'vanavond eten we cactus!'


Johan een hele ananas en ik een stukje meloen.


Alles op de weegschaal en afrekenen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die 1e foto van die zure vrucht ken ik uit Indonesie: gandaria, lekker voor sambal volgens Rocky. Heb je je handen wel eens ingesmeerd met olie voordat je habaneros gaat snijden? Heb je geen handschoenen oid? Groetjes, Ilse