zaterdag 15 september 2007

Viva Mexico!

Gisteren is Johan naar Cancun geweest met Alfred. Alfred wilde op zoek naar nieuwe speakers, dat vind ik dus niet zo interessant. Dus ze zijn gezellig met zijn tweetjes naar Cancun gegaan. En Johan kon dan gelijk naar het postkantoor, want er waren 2 briefjes afgegeven voor ons op 12 september, om 2 enveloppen op te halen. 1 envelop was gestempeld op 26 juli, dit was de gewone post, en de andere op 15 augustus, dit was de expresse post. Ik heb foto's gemaakt op het strand. Rara, van wie zijn die benen op de foto daar boven?

Vandaag is Johan weer weg geweest, maar nu naar een soort van Boskoop hier in het binnenland. Het is een uur rijden hier vandaan. Hij moest om 07.00uur bij de benzinepomp zijn. Het was dus echt een dorp, waar ze allemaal planten verkopen. Voor een heel stuk minder dan hier langs de snelweg. Hij heeft 2 planten gekocht voor ons. Nu nog 2 potten waar ze in kunnen, en ik kan ze buiten voor onze deur zetten. Onderweg kwamen ze nog een lekkere dikke spin tegen, een echte tarantula. Alfred zag het beest op de weg lopen en ze zijn gestopt om te kijken, Johan heeft er foto's van gemaakt.

de tarantula

Na mijn oproep voor tips over hoe een habanero te snijden, heb ik 2 reactie's gehad. Nagenoeg dezelfde. De eerste kwam van mijn mammie en de tweede kwam van Ilse. Ik moest mijn handen insmeren met olie en daarna kon ik snijden. Ik heb het geprobeerd en het werkt. Super!! Daarna heb ik met citroenwater mijn handen gewassen. Ik wil niet zeggen dat ik er helemaal geen last van had, maar het was wel een heel stuk minder. Dus bij deze, bedankt voor de tip!!

Verder zijn we vanavond naar het centrum gegaan, want het is feest. Eigenlijk is het 16 september een feestdag. Het is dan onafhankelijkheidsdag voor Mexico, maar ze beginnen al op 15 september 's avonds te feesten. Om 23.00uur schreeuwen ze met zijn allen Viva Mexico, maar hier doen ze het al om 22.00uur, misschien willen ze eerder feesten, geen idee? Wij zijn even wezen kijken maar, ze lieten allemaal Heintje Davids jongetjes zingen, die klonken als Olga Lowina en de Zangeres zonder naam. Het klonk dus voor geen meter. Er waren dansgroepjes met kinderen in klederdracht, maar die hadden volgens mij totaal niet geoefend. Dat zag er dus ook niet zo mooi uit. Het leidde ertoe, dat wij rond 21.30uur alweer terug gingen naar huis. Erika heeft nog geprobeerd om een grote rode sombrero uit te lenen aan Johan maar, die vond zijn eigen hoofd al rood genoeg.

Geen opmerkingen: