dinsdag 18 september 2007

Parade...paarden...

Op hyves heeft nu iemand de neus van Nando, een paard, als profielfoto. Mijn moeder had naar prinsjesdag en de troonrede gekeken...paarden. Ik heb jaren in Den Haag gewerkt, en ik herinner me al die paarden nog en natuurlijk de gouden koets. Hier was op 16 september op tv ook een parade met o.a. het leger in auto's, maar ook op...paarden. Ja, nog meer paarden. Dat zag er hier heel anders uit. De paarden en hun berijders moesten langs een gebouw, waar volgens mij een standbeeld werd begroet, misschien stond er ook wel iemand, maar die kwam dan niet in beeld. Ze hadden de straat daar rood geverfd, en het was ontzettend glad op dat stuk voor de paarden. Je zag dat de paarden daar heel veel moeite hadden om overeind te blijven. Ze glibberden alle kanten op en er vielen ook een aantal paarden. Daar was dus niet over nagedacht. En daar zit je dan in je uniform op een paard, op je allermooist, je komt op tv.... Valt je paard om, omdat de straat te glad is, jij valt op de grond, maar eerst ben je nog aan het hinkelen op 1 been, omdat je blijft hangen met je voet in de stijgbeugel, je paard raakt in paniek, en jij ligt met je rug op de grond nog steeds een voet in de stijgbeugel, terwijl omstanders proberen je paard overeind te houden. Dat is toch wel heel anders dan prinsjesdag in Den Haag.

Vandaag is het voor ons feest, het is de 60e dag dat we niet meer roken!! Goed van ons!!! Vandaar dat ik mezelf heb getrakteerd op lekkere crackertjes om het te vieren. Johan heeft de salsa gegeten met de taco chips. De hele bak is weer leeg. En omdat ze hier aan grootverpakkingen doen heb ik nog een hele doos crackertjes. Morgen maar weer tomaten, ui, koriander, limoen en habanero halen op de markt.

lekker

op

nog veel meer crackers

En vanmiddag ben ik weer naar mijn persoonlijke kapper geweest. Dit keer op het strand. Ik heb geprobeerd om er een paar foto's van te maken.


mijn kapper

ik, before

tijdens

after

Hierna de zee in, en de meeste haren zijn weer weggespoeld.

Geen opmerkingen: