zaterdag 15 maart 2008

Progreso samenvatting

Zo we zijn weer thuis. We zijn een een aantal dagen in Progreso geweest. Op zoek naar een boot. Een bootje zoals de locale vissers ze hier gebruiken. Wij hadden gehoord dat ze in Progresso veel goedkoper waren dan hier in de omgeving, dus vandaar dat we er even tussenuit zijn geweest die kant op. We hadden hier al prijzen doorgekregen van mensen en we hadden op internet gekeken.

het hotel

dit staat er in de tuin

Na onze aankomst hebben niet veel meer ondernomen, want het was al laat. De volgende dag zijn we langs het strand gelopen en hebben we gekeken naar de bootjes die er op het strand lagen, maar dat was niet veel en ze zagen er niet uit. Na ook nog bij een zaak te zijn geweest in het plaatsje, besloten we terug te gaan en met de auto rond te rijden.

dat is echt niks waard
leuk strandhuisje

de boulevard / malecon

gemeentehuis

paard en wagen

De volgende dag zijn we weer op zoek gegaan. We hadden een adres gekregen van een man die helpt in het hotel van Gerben en Elke. Dat was een zaak waar je kon windsurfen, kayak varen en ze hadden ook boten te koop. Daar werd de eigenaar gebeld voor ons en hij heeft ons rondgeleid en al de boten laten zien die hij had. Er zat geen bootje tussen zoals wij wilden, dus kregen we zijn kaartje en hij ons telefoonnr.

Daarna zijn we naar een zaak gegaan, waar we boten buiten hadden zien staan. De zaak bleek geen zaak meer te zijn, alle glas was ingeslagen. Maar er lagen nog wel boten achter een hek. Ik zag iemand op een boot en riep hem en zei dat wij op zoek waren naar een boot. Hij stuurde ons een kant op richting het water. Toen wij ergens stonden en niet wisten welke kant we op moesten gaan, werd er ineens getoeterd en stond het mannetje er op een brommertje, te gebaren dat we hem moesten volgen....en toen stonden we aan het water. Geen boot te zien??

Bleek dat hij dacht dat we even wilden gaan varen, hahaa. Nee dus, toen we zeiden dat we een boot wilden kopen, bracht hij ons ergens anders naar toe. Een haven, waar ze dus ook boten verkochten. Ook hier boten gekeken en ook hier hadden ze niet wat wij zochten, ook nog naar de plaats gegaan, waar wij eerst zijn wezen kijken, met het ingeslagen glas. Daar hadden ze een hele oude boot liggen. Hmm, dat was de tocht langs het water en de havens.

Nu hadden we nog 1 optie over en dat was praten met een eigenaar van een restaurant/bar op de boulevard. Toevallig was de eigenaar een Nederlander, al 12 jaar in Mexico, getrouwd met een Mexicaanse en 4 kinderen. We gingen naar hem toe, omdat hij veel mensen zou kennen. Blijkt hij zelf ook boten te hebben. Daar zijn we dus ook wezen kijken. Hij had verschillende huizen die hij verhuurde in Progreso. En hij had 2 tentjes op de boulevard. Na dit bezoekje zijn we weer terug gegaan naar het hotel, waar we hebben besloten om zijn boot te kopen. Het is nl. precies wat wij zoeken.

Vandaag zijn weer naar hem toegegaan en we hebben gezegd dat we zijn boot willen kopen. De boot wordt opnieuw geverfd, de trailer wordt opgeknapt. Wij wachten op onze trekhaak, die hebben we ook besteld bij Toyota, maar net als de opstapjes en de bedliner, is die nog niet binnen. En als dat allemaal is geregeld kunnen we de boot halen. Dus ons reisje was een wel besteed reisje. We zijn voor de drukte weer vertokken, want nu is het dus vakantie voor de mensen hier. Ze waren 2 kermissen aan het opzetten in Progreso.

tafelvoetbal

de botsauto's
een schommel

soort 8baan

weer naar huis, kijk nou

ik kom net boven het raampje uit, hahaaa

onderweg

op de tolweg

maar het mag niet overal, hahahaaa

is onduidelijk maar tanken kan pas na 123km

Eenmaal in Puerto Morelos aangekomen eten gehaald en naar huis, want na een hele middag in de auto hadden we geen zin om ook nog te koken. Ik deed de deur open en.......stapte in een grote plas water bij ons in de keuken. Toen ik achter me naar buiten keek zag ik dus ook dat het water onder de deur door naar buiten liep. Dit is dus zo'n scenario uit een film, de hele boel nat. Eerst dacht ik dat de waterfles van 20 liter kapot was, maar dat was niet het geval.

Wij hadden de afvoer van de wasbak in de keuken dichtgedaan, zodat er geen stank uit zou komen in de dagen dat wij er niet zouden zijn. Maar wij hebben een kraan die niet goed afsluit en de hele wasbak zat dus helemaal vol met water en wel zo vol dat het niet meer paste. Nee, en daardoor was dus onze keuken een pierebadje geworden. Konden we dus eerst nog dweilen ook. Maar ja, dat is nu ook weer droog. Toen wilde ik me douchen........was er geen water. Hmmmm. nu moeten eerst de tanks vollopen voordat ik me kan douchen. Dus eerst te veel water en daarna geen water. Tsja......het duurt nog even en dan hebben we ons eigen huisje, met goed geregeld water.