dinsdag 25 maart 2008

Tijdelijk gestolen?

Er zijn vanochtend weer mensen weggegaan die hier hebben gezeten, waaronder 2 vrouwtjes die hier boven bij ons hebben gezeten. Ik zag dat er een wagen aankwam, een kleine vrachtwagen met een grote bak achter. Daar gingen een heleboel koffers in, een grote plastic bak met allerlei keukengerei. Ik zag huishoudelijke apparaten en nog veel meer troep. De bestuurder dacht dat alles was ingeladen en deed de achterkant weer dicht, 2 losse hekjes die hij weer vast schoof. Maar het was nog niet alles, er kwam nog een inhoud van een kledingkast naar beneden. Een heleboel kleding aan hangers werd nog achterin gelegd. En er werd ook een klein bakje met plantjes meegenomen. Er stonden allemaal cactussen in.

Nu moet je weten dat ik iedereen die hier rond loopt met bloemen en plantjes verdacht vind, want misschien hebben ze onze plantjes wel meegenomen naar binnen, en op tafel gezet of op het balkon of in hun tuin. Je weet het niet. Deze vrouwen gingen dus naar een ander adres. Nadat ze weg waren ging ik even naar buiten, want ik wilde op het dak om te kijken op het strand. En tot mijn verbazing zag ik ineens onze 2 planten weer terug op het randje waar ze altijd stonden. Ze zijn wel goed verzorgd, want ze zien er groter uit, dan de kleine plantjes die hier zijn blijven staan, hahaa. Maar, ik vind het wel asociaal van die toeristen, koop zelf plantjes of bloemen. Er is tegenwoordig een bloemenwinkel in de plaza hier in Puerto Morelos. Ik denk dat ze de plantjes hadden meegenomen als ze niet werden weggebracht door iemand van het hotel.

Daar zijn ze weer. Ik heb er al om gelachen met de receptioniste. Ze zijn echt een stuk groter dan de andere kleine plantjes.

Geen opmerkingen: