zondag 20 april 2008

Beter een goede buur......

...dan een verre vriend, of hoe ging dat gezegde ook al weer?? Zijn we net naar het huis wezen kijken van Eduardo de broer van Benjamin, in de nieuwe wijk, Villas Morelos 2, rijden we langs een auto van een federale politie agent. Dus wij al gillen in de auto, rijden we er voorbij.....is het de engels sprekende corrupte agent van gisteren. Hij woont in Villas Morelos 2, dan hoef je niet te raden waar hij zijn huisje van aan het opknappen is en waarom hij een grotere woning heeft, aha? Toen volgde hij ons en stopte weer achter ons. Het huis naast Eduardo's huisje is een winkel, daar ging hij naar toe. Johan bleef staan tot hij was uitgestapt, en zei hola, maar dit keer kwam er alleen een buenos tardes uit en hij keek ons niet aan. Het wordt niet onze buurman, maar wel onze buurtman. Cindy, hoe ging dat toen bij jou, toen je werd aangehouden? Geen problemen in Italië?

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou, ik woon hier nu bijna 2,5 jaar. Tot nu toe, maar 1 keer een controle wat bijna 15 min. duurde. Er word hier ontzettend veel gecontroleerd, mijn eerste aanhouding, lieten ze ons doorrijden, omdat Ludovica iets van 6 mnd was. (was gelooflijk ook een ontzettend warme dag)
En heb zelfs nog bijna 1 jaar met verlopen rijbewijs gereden, omdat de autoriteiten hier niet echt Europees ingesteld zijn. Maar gelukkig had mijn oude Gemeentehuis Huizen begrip voor mijn zaak. En dus rij ik nu gelukkig met een nieuwe rijbewijspasje. Heerlijk 10 jaar weer cruezen.Maar over 8 jaar toch alvast het omzetten naar een Italiaans rijbewijspasje in werk stellen. Corruptie ? ik denk dat Italie het uitgevonden heeft.