donderdag 10 april 2008

Relax dagje

Dat is ook wel eens lekker. Even nergens aan hoeven denken en verstand lekker op nul. Vandaag hebben we lekker gesnorkeld, Johan had s'ochtends al gezwommen en hij kwam terug met de melding dat er veel golven waren. Toen ben ik naar buiten gegaan en heb heerlijk gesnorkeld. Ik heb 3 baracuda's gezien, waar van 1 echt heel groot. Ze bleven ook hangen en zwommen niet weg. Verder was een school kleine mini visjes, en een heleboel andere soorten vissen. Dat is zo leuk van zwemmen hier voor, je moet gewoon zorgen dat je een masker en snorkel hebt en een paar vinnen. Dan kun je bij ons voor al zoveel zien. Johan kwam later ook met zijn snorkel spullen en hij heeft een grote rog gezien.

Ik zit nu trouwens crackers met brie te eten. Ik zag het liggen in de winkel en probeer het nu uit. En ik vind het minder. Het smaakt een beetje bitter. Vorige keer lag er een Deense camembert ook uitgeprobeerd, maar die had weinig smaak. Ze hebben hier brie van President maar dan met allerlei kruiden en niet de naturel. Ik blijf gewoon nog steeds van alles uit proberen. Die nederlandse man, waar wij de boot van overnemen, had een keer snert gemaakt, toen ik hem vroeg wat hij ipv de rookworst had genomen zei hij chorizo, maar wel argentijnse.

Woensdag zijn we weer eens naar de markt gegaan, de grootste drukte is hier weer voorbij dus niet meer van die lange wachtrijen. We gingen ook pas om 08.30 uur naar de markt. Lekker niet meer voor 07.00 uur. Het hoeft niet meer, we kunnen ook in Cancun groente en fruit halen met de auto, we hoeven dan niet meer te sjouwen. Maar op de markt hebben we een nieuwe onbekende vrucht meegenomen. Het heet mamey, het is een soort meloen/papaya achtige vrucht. Natuurlijk meteen opgezocht, en het komt van de Zapote boom, die van de kauwgom, laten wij daar nou ook bomen van hebben op ons stukje grond, hahaa. Papaya staat er ook al. Nu nog ananas???

net een rugbybal, binnenkant is oranje

Geen opmerkingen: